~ibu nuha naim hakim~

My photo
this blog is not for you to read....but for me to write... i am me....let me be myself....just the way i am....

Wednesday, January 30, 2013

9

sehari dua ni lembik sangat......semalam sampai 3kali muntah.....makan je muntah....makan je muntah.....hukhuk....terasa sangat nikmat yang Allah tarik.....kalau dapat makan tu....ya Allah....sedapnya makanan......huhu


kadang bila balik sekolah...terus terbaring....nak angkat tangan pun macam tak mampu je.....takde tenaga langsung rasanya.....apa taknya....makan tanak.....yang nak makan tu...kejap je duduk dalam perut......lepas tu habis jadi habuan encik toitoi.....


kesian encik suami......rumah tak berkemas....baju tak berlipat.....balik rumah bini muka pucat je....tak masak....makan nak mengada.....dan banyak lagi aksi gedik isterinya ini.....hukhukhuk....berdosanya rasa......kadang2 rasa nak nanges2 mintak ampun dengan encik suami.....


tapi alhamdulillah....encik suami sangat baik.....sangat memahami......kadang2 aku tanya....'abang kecik ati tak iya macam ni dengan abang?'......encik suami jawab 'taklah'......waaaa......dalam hati dah nanges2 dah.....hahaha.....emosi memang upside down sungguh!


aku doa sangat....Allah bagi aku kekuatan.......teruk rasanya mabuk2 ni.....rasa bersalah pada semua orang.....tapi syukur alhamdulillah...Allah bagi aku peluang rasa pengalaman ni......kuat iya....kuat!......


cepatlah 1st trimester ni berakhir.......orang kata masuk 4bulan dah tak mabuk2 ek??...katanya laaa.....harap2 macam tu la.....


terima kasih Allah untuk rasa ini....terima kasih Allah untuk perasaan ini.....terima kasih Allah untuk pengalaman ini......terima kasih Allah untuk suami yang memahami.....terima kasih Allah untuk keluarga yang menyayangi.......terima kasih untuk segala limpahan rahmat dan kasih sayangMu ini.......


terima kasih suami.....untuk segalanya.......

Thursday, January 24, 2013

8

hari ni cuti....maulud nabi.....meriah tengok orang berarak depan rumah menuju ke masjid....macam tengah sambut raya je......hati rasa macam nak melompat je join sekali........tapi....in this condition......tak mampu kot rasanya......sarapan pagi minum milo pun berterabur cari singki sebab nak muntahkan balik.....tak sanggup rasanya sibuk mencari singki kat masjid dikala orang lain sibuk dengar ceramah maulud....hukhuk.....


alhamdulillah....hari ni baby dah masuk 8 minggu......harap baby akan terus sihat dan kuat dan cergas duduk dalam perut ibu......walaupun ibu sekarang ni asyik lembik dan muntah2......tapi baby mesti kuat okay!.....


alhamdullilah......harap aku akan terus kuat jugak.......untuk baby....untuk encik suami...dan untuk diri sendiri.....gogo chaiyok iya!


tak tergambar rasanya perasaan jadi bakal ibu......seronok sangat.......terima kasih Allah untuk anugerah dan perasaan ni.........


Allah yang baik.......aku bersyukur sangat2 dengan semua yang aku ada saat ni.....jadikan aku dan suami hambaMu yang bersyukur....jadikan zuriat kami ini anak yang baik......yang sihat...yang bijak.....yang taat pada perintahMu.....yang hormat dan kasihkan ibubapanya........


tingginya harapan ibu pada baby.......tapi Allah jua lah yang maha memberi........berilah ya Allah......yang terbaik.....yang paling baik.....yang sebaik2nya untuk anak ini.......untuk dunia dan akhirat nya....untuk islam agamanya....dan untukMu Allah....Tuhannya......insya'Allah amin.....(^_^)
 

...~Just The Way I Am~... Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template