~ibu nuha naim hakim~

My photo
this blog is not for you to read....but for me to write... i am me....let me be myself....just the way i am....

Wednesday, December 25, 2013

syurga

Apa yang akan kau bayangkan bila orang sebut syurga?

Duduk atas emas permata?

bidadari cantik jelita?

Makanan sedap merata-rata?

Kalau dulu...masa aku kecik-kecik...kalau orang cerita tentang syurga, mesti aku akan bayangkan tempat yang cantik...makanan yang lazat...rumah macam istana......macam-macam la....most of it,memang bayangan kesenangan dari segi material...

Tapi sekarang...bila dengar orang sebut pasal syurga....aku tak tau nak bayangkan apa....yang dapat aku rasa cuma tanda tanya....layak ke orang macam aku masuk syurga?syurga tu tempat para nabi,orang2 soleh....

Para nabi tu kerjanya apa?berdakwah seru orang ramai supaya menyembah Allah...sacrifice fi sabilillah....orang2 soleh tu kerjanya apa? Itulah dia..jihad fi sabilillah...

dan aku ni kerjanya apa?Menghadap fesbuk 24jam.....melengah solat...malas beribadat...kadang2 derhaka kat suami...kadang2 sakitkan hati mak bapak,mak abah....and i ask jannah for my hereafter?mimpi pun belum tentu aku layak nak cium bau syurga...


Tapi Allah tu baikkkk sangat....aku yang selalu derhaka ni pun Dia bagi rasa syurga kat dunia....Dia bagi aku nikmat yang melimpah ruah...Dia bagi aku rahmat yang rasanya tak bertepi....sejak dari aku muda remaja aku selalu rasa...Allah tu sayanggg sangat pada aku...apapun aku mintak selalu Allah beri....cuma aku je yang selalu derhaka dengan Allah...

Allah....aku nak jadi hamba yang lebih baik...aku nak jadi isteri yang lebih baik...aku nak jadi ibu yang lebih baik...aku nak jadi anak yang lebih baik....aku nak jadi menantu yang lebih baik....aku nak jadi adik dan kakak yang lebih baik....

I want to be the better me....bantulah ya Allah...permudahkanlah ya Allah...sungguh aku tahu aku tak layak untuk meminta syurgaMu....tapi sungguh juga....aku takut dengam azabMu....berilah ya Allah yang paling baik untuk aku....


Ini yang aku panggil syurga


Allah....terima kasih untuk syurga pinjaman ini...walaupun aku tahu aku tamak....tapi terlalu aku harap aku dapat pinjam syurga ini sedikit lebih lama lagi...harapnya hingga saat aku mati....

Tuesday, December 3, 2013

pesan

ini pesan aku...

kalau orang punya anak....
jangan pandai-pandai sibuk-sibuk nak tawarkan diri....
untuk bela anak dia....

ini pesan aku...

kalau orang punya anak....
jangan gatal-gatal nak pisahkan si ibu ayah dari anaknya...
kau tak pernah tahu hati dia...

ini pesan aku....

kalau kau punya anak....
kau nak engkau dan anak kau terpisah tercerai  berai?
walau cuma untuk satu hari?

ini pesan aku...

selagi bukan dari mulut ibu ayahnya....
selagi bukan permintaan mereka...
jangan memandai....
jangan menyibuk...
dan jangan menggatal....


ini pesan aku....

untuk diri aku juga....
yang barangkali akan terlepas kata...
terlanjur laku....
siapa tahu??
 

...~Just The Way I Am~... Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template