~ibu nuha naim hakim~

My photo
this blog is not for you to read....but for me to write... i am me....let me be myself....just the way i am....

Saturday, August 20, 2011

.....

ramadhan ni.....saya demam lagi.....alhamdulillah....kafarah dosa lagi buat saya.....cuma kadang tak tahan....tengah2 hari panas pun boleh menggigil bawah selimut......siap satu badan sejuk dan kebas2.....demam kura-kura kah???....huuu


semalam satu hari tak larat nak bangun.....kepala rasa berpusing....malamnya lepas makan ubat saya muntah2 pulak.....ok....tido memang yang paling terbest la kan ketika macam tu.....sumpah dah rasa macam zombie.....hukhuk



tido sehari suntuk....macam2 yang saya mimpi....mimpikan iman....mimpikan kak ngah.....mimpikan sekolah.....haish....memang mimpi mainan tidur......but then.....ada satu mimpi yang saya tak tersebut..... tak sanggup untuk saya ingat.....yang tak dapat saya bezakan mimpi ataupun realiti........yang saya harap takkan mimpi dan takkan jadi......


Allah.....jagakan hati-hati kami.....



Allah.....terlalu mahu itu melelahkan......maka izinkan saya bertahan sendirian.......




Allah......terima kasih untuk semua ujian.....dan saya mohon dikirim jutaan kekuatan.....

Friday, August 19, 2011

wordless friday

Saturday, August 13, 2011

madrasah ramadhan....

dalam hidup saya.....ramadhan selalu datang bersama ujian.....setiap kali ramadhan....selalu ada yang datang menguji....tak kira mental, fizikal ataupun hati....kadang saya kalah....kadang saya menyerah....ada juga masanya saya berjaya tanpa kalah.....ada masa ujian datang tanpa berita....ada masa tibanya saat saya benar-benar bersedia.....dan ada masa datang dan perginya dengan sekelip mata....



saya beritahu pada diri.....sabarlah....tabahlah....Allah sedang menguji.....


benar....Allah sedang menguji.....tenanglah wahai hati.....


madrasah ramadhan benar-benar menguji ketabahan diri dan hati.....


Allah....saya mohon dibesarkan iman untuk menerima apapun ujian dariMu.....

Sunday, August 7, 2011

ruang dan peluang

fuuuhh...fuhh....berabuk!!...tak sangka 3minggu bertahan tak blogging...hebat...well...sebenarnya takdelah bertahan sangat....almaklumlah bibik terhormat...nanny terhormat....supir terhormat....kau ingat banyak sangat ke masa mencelah nak blogging.....walaupun hakikatnya penganggur terhormat...tapi nak bukak fb pun kena curik2 masa....adeih.....memang arh....lepas ni, kalau nak jadi bibik, memang saya akan pastikan jadi bibik kat rumah orang yang super kaya je....at least kerja separuh mati gaji masyuk ye dak??....huuu


esok dah 7 ramadhan.....tapi saya baru nak ucapkan selamat berpuasa kat blog ini.....tak kesah laa....kalau xwish pun bukan terkesan ape pun kan??


ramadhan kali ni......ramadhan kali ni.....honestly....masa awal2....saya takut nak menjejak ramadhan kali ini.....seram.....tapi...alhamdulillah....setakat 6 hari ni....semuanya ok.....saya tak boleh nak akui yang ini ramadhan terbaik buat saya.....dan ini juga bukan ramadhan terburuk buat saya........saya jalani sekadar termampu.....bagi saya my life had already turn upside down......dan ini fasa permulaan bagi saya....dan saya harap...akan ada banyak lagi madrasah ramadhan akan saya tempuhi lain kali.....untuk saya terus belajar perbaiki diri.....


saya masih mencari diri.....saya masih mencuba lagi.....saya bukan saya yang hebat dulu....macam2 dah jadi dan macam2 yang saya harungi.....saya yang saat ni.....saya yang betul2 hilang arah dan hilang diri.....jadi....maaf saya pohon andai saya banyak menyusahkan atau merisaukan atau menyakitkan sesiapa.....


saya tak sempurna.....namun saya harap.....saya dapat jadi saya yang terbaik buat semua yang sayangkan saya.....









p/s: beri saya ruang dan beri saya peluang......
 

...~Just The Way I Am~... Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template