~ibu nuha naim hakim~

My photo
this blog is not for you to read....but for me to write... i am me....let me be myself....just the way i am....

Monday, January 16, 2012

januari

ringkasan hidup sepanjang januari...


1. officially be a class teacher for primary 1 an-naba'....fuuuu....mencabar...sangat mencabar....-_-'


2. sudah punya kekasih hati baru......cik ct.....setia menemani ke mana sahaja.....weee.....alhamdulillah....=)


3. kekasih hati yang lama pun dah selamat berpijak di bumi nyata.....alhamdulillah.....tenang sikit hati....^^


4. bizi bizi dan bizi.....penat weh!


5. somehow baru tahu perasaan seronok joining event.....being with friends really makes me feel warm...cross country really great!...*walaupun lepas tu sakit kaki*....


7. cik enal dah nak tukar status jadi puan enal....uwaaa...sedih....


8. bila saya pulak nak tukar status nih??...huahuahua.....


9. terfikir apa perasaannya jadi perempuan yang tak faham hati perempuan......does that make them woman?...


10. kawan saya tanya....'Ieya mmg nk stay lame mengaja kt skolah tu ke?'.....
emmm....saya tau apa maksud soalan tu.....tapi xpe lah...assuming insan yang bertanya tu tak pernah kenal saya dan tak tahu apa ada dalam hati saya.....^_^








rezeki tu milik Allah.....alhamdulillah...setakat ni saya tau...rezeki saya masih disini....saya tau....kerja ni tak semenggah....saya tau jadi cikgu tak glamer....saya tau....gaji cikgu tak banyak......tapi saya tak cari glamer atau kerja bergaji besar.....saya cari sesuatu yang lain....yang orang lain tak pernah nak faham.....






p/s: Allah knows best....^_^

Tuesday, January 3, 2012

kau tahu???.....

kau tahu apa rasanya?
rasa bahagia....rasa gembira....rasa bersyukur sangat2.....rasa terharu....rasa tak terkata....



tapi deep inside...
cuma Allah yang tahu macam mana bertabahnya aku menahan air mata dari jatuh....
macam mana sedihnya hati bila aku teringat seluruh kisah....
dari awal...hingga hujung akhir detik tu.....

dari saat air mata tumpah di situ pertama kalinya.....
hingga ke detik aku bertahan....



cuma Allah yang tahu betapa hati aku rasa meronta-ronta....
betapa hati aku sangat-sangat mengharap.....
betapa perasaan tu terlalu takut kalau janji dimungkiri lagi......
betapa rindu dendam kasih dan benci itu bersatu.......




untuk mengharap-harap pada yang lebih baik....
aku takut.....sangat sangat takut.....


cukuplah andai aku katakan.....
aku serahkan pada Allah semuanya.....
biar Dia yang beri aku jawapannya.....
sebab aku tahu.....
apapun yang Dia beri....baik ataupun buruk.....
akan tetap terbaik untuk aku seluruhnya.....
aku percaya pada Dia.....



And if you wait and patient....
He will gives you the best of His own.......
insya'Allah......
 

...~Just The Way I Am~... Copyright © 2009 Cookiez is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template